برگزاری ششمین دوره جشنواره ملی از ایده تا بازار
23 آبان 1402
برگزاری ششمین دوره جشنواره ملی از ایده تا بازار

پس از برگزاری 5 دوره موفق از جشنواره ملی از ایده تا بازار (شناسایی، انتخاب و حمایت از ایده‌های نوآورانه کسب و کار)، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران که یکی از مراکز آموزشی فعال و پیشرو در حوزه کارآفرینی است در نظر دارد ششمین دوره این جشنواره را با حضور و حمایت فعالان کارآفرینی کشور برگزار نماید.

نخستین دوره جشنواره ملی «از ایده تا بازار» در اسفند ماه ۱۳۹۵ جهت شناسایی، انتخاب و حمایت از ایده‌های نوآورانه کسب و کار برگزار شد و در این دوره ۱۰۱ مورد طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید که از این میان پس از بررسی‌های تیم کارشناسی جشنواره، ۱۹ طرح واجد شرایط دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید شدند. با توجه به استقبال گسترده مخاطبان متعاقباً چهار دوره دیگر در سال‌های ۱۳۹۶، ۱۳۹۷، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ برگزار گردید و جمعاً در این پنج دوره تعداد ۶۳۲ عنوان طرح به جشنواره ارسال و ۶۹ طرح به عنوان طرح‌های برگزیده شناسایی و مورد حمایت قرار گرفتند.

در این دوره از جشنواره که با حضور فعالان حوزه نوآوری و کارآفرینی برگزار خواهد شد، طرح‌ها و ایده‌های ارسالی مورد داوری و بررسی قرار خواهد گرفت و توسط داوران خبره به صاحبان ایده‌ها جهت بهبود فعالیتشان بازخورد داده خواهد شد. همچنین برای طرح‌ها و ایده‌‎های برگزیده تسهیلات ویژه اختصاص داده می‌شود. در این دوره از جشنواره تلاش خواهد شد استقرار طرح‌ها و ایده‌های برگزیده در شتابدهنده‌ها و پارک‌های علم و فناوری تسهیل گردد.

مهلت ثبت طرح‌ها و ایده‌ها در وبسایت جشنواره به آدرس itm.ut.ac.ir پانزده بهمن‌ماه 1402 خواهد بود. ششمین دوره جشنواره ملی از ایده تا بازار 15 اسفندماه 1402 در دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.